Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015

Πόνος μετά την άσκηση;

Παρότι η άσκηση κάνει αδιαμφισβήτητα καλό στο σώμα και την ψυχή μας, χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί και να ακούμε το σώμα μας ειδικά όταν πρωτοξεκινάμε να γυμναζόμαστε, όταν γυμναζόμαστε ενώ είμαστε ήδη κουρασμένοι σωματικά ή μετά από μια μεγάλη περίοδο αποχής.

Πέρα από το “πιάσιμο” που είναι πολύ πιθανό να νιώθουμε κάθε φορά που κουράζουμε ή πιέζουμε περισσότερο κάποιους μύες και που περνάει μετά από μία ή δύο μέρες από μόνο του, υπάρχουν πόνοι και ενοχλήσεις που χρειάζονται προσοχή και πιθανώς τη συμβουλή του κατάλληλου γιατρού.

Μυικοί τραυματισμοί


Οι μυϊκοί τραυματισμοί είναι συνήθως μικρά σχισίματα στους μύες, όπου ουσιαστικά τραυματίζονται οι ίνες τους. Αυτό προκαλεί πόνο και δυσλειτουργία στο μυ. Η άμεση αντιμετώπιση και θεραπεία είναι πολύ σημαντική, διαφορετικά οι κατεστραμμένες μυϊκές ίνες τείνουν να «μαζέψουν» και να σχηματίσουν κόμπους, οι οποίοι επηρεάζουν την θεραπεία και ίσως προκαλέσουν μακροπρόθεσμες δυσλειτουργίες.

Τραυματισμοί στους τένοντες

Οι τραυματισμοί στους τένοντες θεραπεύονται με αργό ρυθμό λόγω της σχετικά μειωμένης αιμάτωσής τους και ανταποκρίνονται με μικρότερη επιτυχία στη φυσιοθεραπεία. Η ξεκούραση, τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα, το δέσιμο της τραυματισμένης περιοχής και –αν ο τραυματισμός είναι στο πέλμα- οι προσαρμογές στα παπούτσια σου ή η αγορά καινούριων θα βοηθήσει. Αν πονάτε την ώρα που ασκήστε ή γνωρίζετε πως έχετε τραυματιστεί θα χρειαστεί να συμβουλευτείτε έναν ορθοπεδικό ή φυσικοθεραπευτή για μια θεραπεία που θα συνδυάζει όλα τα παραπάνω.

Πρόβλημα στις αρθρώσεις

Οι βλάβες στις αρθρώσεις παρουσιάζονται λόγω των σημαντικών δυνάμεων που μεταφέρονται μέσω των αρθρώσεων στη διάρκεια της άσκησης. Οι γυναίκες είναι περισσότερο επιρρεπείς λόγω της βιο-μηχανικής δομής του σώματός τους. Για να αποφύγετε βλάβες στις αρθρώσεις φοράτε τα σωστά αθλητικά παπούτσια ανάλογα με το είδος της άσκησης που κάνετε, ευλύγιστα, με τη σωστή καμπύλη στο πέλμα και υποστήριξη.

Τραυματισμός ή πόνος: τι κάνετε

Αν έχετε ήδη υποστεί τραυματισμό ή πονάτε, η ξεκούραση θα βοηθήσει, αλλά ο τραυματισμός θα εμφανιστεί ξανά αν δεν διορθώσετε το μηχανικό σφάλμα που τον προκάλεσε. Αυτό σημαίνει να ασκείστε τακτικά και με μέτρο, να ακολουθείτε ένα προπονητικό πρόγραμμα με προοδευτική κλιμάκωση, να φοράτε τα σωστά για το πέλμα και το είδος της άσκησης που κάνετε και να κάνετε σε συνεννόηση με τον προπονητή σας περισσότερες ασκήσεις ενδυνάμωσης και διατάσεις.

Για να αποφύγετε τους τραυματισμούς επιλέξετε μια μέθοδο άσκησης και προπόνηση ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες σας, καθώς άλλες ανάγκες έχει κάποιος μεταξύ 18 και 28 ετών, 28 – 40 και από τα 40 και μετά.


Πηγή: www.capitalhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: