Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Γιατί πρέπει να μειώσουμε τα ζυμαρικά;

Τα ζυμαρικά αποτελούν ένα από τα πιο κοινά πιάτα της διατροφής ενός συνηθισμένου ανθρώπου. Πολλοί τα καταναλώνουν σε καθημερινή βάση, είτε -αυτό το υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες τρόφιμο- είναι μέρος μιας ιταλικής συνταγής, είτε  αποτελεί μέρος μιας σαλάτας ή ακόμα και αν βρίσκεται μέσα σε σάντουιτς!

Όμως, η αλήθεια είναι πως, όσο νόστιμα και αν είναι τα ζυμαρικά, υπάρχουν μερικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να αποφεύγεται η βρώση τους σε τακτική βάση και να αντικατασταθούν από κάτι άλλο πιο υγιεινό.

Εκτός από τους υδατάνθρακες που περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες, τα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στα ζυμαρικά είναι πάρα πολύ λίγα, μη προσφέροντας ουσιαστικά οφέλη στον οργανισμό!

Συνολικά στα 100γρ περιέχονται: 79γρ υδατάνθρακες, 3,2γρ φυτικές ίνες, 2,9γρ ζάχαρη, 12γρ πρωτεΐνες, 2% ασβέστιο, 6% σίδηρος, 5% βιταμίνη Β6, ενώ βιταμίνη Α,C και Β12 δεν περιέχουν καθόλου!

Μπορεί αρχικά να φαίνεται ακατόρθωτο να γίνει, αλλά το να μειώσει κανείς τις τεράστιες ποσότητες ζυμαρικών που έχει συνηθίσει να καταναλώνει, ενδεχομένως να βοηθήσει στο να μειωθεί το σωματικό βάρος πολύ πιο εύκολα, ενώ ο έλεγχος των επιπέδων του σακχάρου γίνεται σαφώς καλύτερα.

Τα περισσότερα ιταλικά -αγαπημένα- πιάτα, όπως είναι τα fettuccine, alfredo, λαζάνια, κανελόνια κλπ, περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζυμαρικών. Όμως, αποφεύγοντάς τα δεν πάει να πει πως πρέπει να ξεχαστούν και οι γεύσεις των ονειρεμένων αυτών συνταγών.

Με λίγη φαντασία μπορεί να τα αντικαταστήσει κανείς με ζυμαρικά ολικής άλεσης που περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, πατάτες ή άλλα λαχανικά κομμένα σε πολύ λεπτές φέτες (μελιτζάνες, κολοκυθάκια κλπ).

Πηγή: www.capitalhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: