Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

Γιατί η δίαιτα με πρωτεΐνες φέρνει ύπνο;

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, όταν κανείς ακολουθεί τη δίαιτα Atkins ή άλλη πρωτεϊνική δίαιτα για να χάσει κιλά, είναι πολύ πιθανό να αισθανθεί υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ το επίπεδο εγρήγορσης ενός ατόμου, ενδεχομένως να σχετίζεται με το είδος των τροφίμων που καταναλώνει.

Οι ερευνητές, από το Penn State College of Medicine στην Πενσυλβάνια, διαπίστωσαν ότι, η μεγαλύτερη κατανάλωση λίπους σχετίζεται με την αυξημένη ημερήσια επιθυμία για ύπνο, ενώ αντίθετα, η υψηλότερη κατανάλωση υδατανθράκων, συνδέεται με την αύξηση της εγρήγορσης.

Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι που τρώνε πολύ κρέας, χωρίς όμως υδατάνθρακες να το συνοδεύουν, είναι πιο πιθανό να αισθάνονται υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι ερευνητές επίσης διαπίστωσαν ότι, δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ της κατανάλωσης πρωτεϊνών και της εγρήγορσης.

Ο επικεφαλής ερευνητής, Αλέξανδρος Βγόντζας, καθηγητής Ψυχιατρικής, δήλωσε: «Η αυξημένη κατανάλωση λίπους έχει μια έντονα αρνητική επίδραση στην εγρήγορση των κατά τα άλλα υγειών, μη παχύσαρκων ενηλίκων. Η υπερβολική ημερήσια υπνηλία και η κόπωση, είναι πολύ διαδεδομένες στον σύγχρονο κόσμο, ενώ παρατηρείται συνεχώς αύξησή τους.»

«Φαίνεται ότι μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά, μειώνει την εγρήγορση έντονα και αυτό μπορεί να έχει αντίκτυπο στην ικανότητα ενός ατόμου να λειτουργεί, ενώ παράλληλα αποτελεί και κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.»
Οι ερευνητές μελέτησαν μια ομάδα 31 υγιών, μη παχύσαρκων και με κανονικό ύπνο, ανθρώπων, οι οποίοι είχαν ηλικίες από 18 έως 65 ετών.

Τα αποτελέσματα οδήγησαν στα προαναφερθέντα συμπεράσματα, δηλαδή πως, όταν κανείς τρώει τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, όπως για παράδειγμα τα λουκάνικα, είναι πιθανότερο να νυστάξει γρήγορα και να βρίσκεται σε μικρότερη εγρήγορση κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως είναι τα πατατάκια, ενισχύουν την εγρήγορση και δεν προκαλούν ύπνο.


Πηγή: www.capitalhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: