Κυριακή, 17 Φεβρουαρίου 2013

7 τρόποι για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός

Η αλήθεια είναι πως όλοι πιστεύουμε ότι ο ρυθμός του μεταβολισμού μας είναι πολύ αργός όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά, ενώ παράλληλα υποθέτουμε πως για την επιτάχυνσή του απαιτούνται τουλάχιστον δύο ώρες γρήγορου τρεξίματος και έντονων ασκήσεων, μέχρι να εξαντληθούμε τελείως. Όμως, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο!

Στην πραγματικότητα, ακόμα και οι μικρές αλλαγές στον τρόπο διατροφής και άσκησης που κάνει ο καθένας από εμάς, έχουν μεγάλη διαφορά στην ικανότητα καύσης θερμίδων του οργανισμού.

«Ο μεταβολισμός σας, δεν είναι σταθερός», λέει ο Gary Ditsch, ειδικός στη φυσιολογία της άσκησης. «Όμως, μπορείτε να τον επηρεάσετε σημαντικά με την άσκηση και τη διατροφή σας.»

Υιοθετήστε μερικές ή και όλες, από τις παρακάτω «στρατηγικές» και αποκτήστε το μεταβολισμό που χρόνια παρακαλούσατε να έχετε.

1. Γνωρίζουμε όλοι πως η άρση βαρών χτίζει μύες και πως όσο περισσότεροι οι μύες, τόσο μεγαλύτερη καύση θερμίδων γίνεται. Όμως αυτό που δε συνειδητοποιούν όλοι είναι πως, η καύση αυτή συνεχίζεται και μετά από το πέρας της άσκησης. Ακόμα και 3 ημέρες αργότερα! Σύμφωνα με τους ειδικούς, η έντονη άσκηση, μπορεί να προκαλέσει μικροτραυματισμούς στους μύες, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να πρέπει να τους ξαναχτίσει, καίγοντας περισσότερες πρωτεΐνες και υδατάνθρακες.

Για να ενισχυθεί λοιπόν η καύση λίπους χρειάζεται, 3 φορές την εβδομάδα να κάνει κανείς 5 ασκήσεις με αντίσταση (πχ. Push-ups) των 1-3 σετ.

2. Όσοι αθλούνται ξεκινώντας πρώτα να κάνουν 20 λεπτά άρση βαρών και μετά καρδιοτονωτική άσκηση (πχ.  ποδήλατο), καίνε περισσότερο λίπος από εκείνους που δεν έκαναν βάρη ή από εκείνους που περίμεναν αρκετά ανάμεσα στις δύο αυτές ασκήσεις. Έτσι, πρέπει να ξεκινάει κανείς πρώτα με τα βάρη στα χέρια και μετά να προχωρά στο ποδήλατο ή το διάδρομο.

3. Αν και περίεργο, η βρώση μουστάρδας –μαζί με τα προαναφερθέντα βέβαια- μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της καύσης θερμίδων ακόμα και κατά 20-25%!

4. Έχει αποδειχθεί πως η αλλαγή της έντασης της άσκησης, για μικρά διαστήματα, από κανονική σε έντονη και πάλι πίσω στην κανονική για περίπου 4 λεπτά κοκ, αναγκάζει τους μύες να εργάζονται σκληρότερα, οπότε να καίνε και πιο πολύ.

5. Είναι σε όλους γνωστό, ενώ όλο και περισσότερες μελέτες ενισχύουν τα παλιά συμπεράσματα, ότι η κατανάλωση 8-12 ποτηριών νερού την ημέρα, βοηθάνε στην καύση περισσότερων θερμίδων από ότι αν έπινε κάποιος λιγότερο νερό.

6. Οι ασκούμενοι που πίνουν ρόφημα με 250 θερμίδες, το οποίο περιλαμβάνει 24 γραμμάρια πρωτεΐνης και 36 γραμμάρια υδατάνθρακες, μετά από έντονη προπόνηση, φαίνεται να χάνουν περίπου 2 κιλά περισσότερο λίπος και να δημιουργούν 750 γραμμάρια μυϊκό ιστό μέσα σε χρονικό διάστημα έξι μηνών, σε σχέση με εκείνους που δεν έχουν αυτή τη συνήθεια. Βέβαια, δε χρειάζεται να αγοράσει κανείς ροφήματα τέτοιου τύπου, αλλά μπορεί να ανακατέψει μπανάνα και φυστικοβούτυρο! Παρόλα αυτά όμως, η κατανάλωση πρέπει να γίνει μέσα στα πρώτα 30 λεπτά μετά την άσκηση για να έχει αποτέλεσμα.

7. Κάντε γιόγκα! Αν και προκαλεί έκπληξη, η άσκηση αυτή δημιουργεί μεγάλες καύσεις στον οργανισμό. Το ακόμα πιο παράξενο είναι ότι, η καύση οφείλεται σε ορμόνη του στρες, της οποίας τα επίπεδα πέφτουν εξαιτίας της γιόγκα!


Πηγή: www.capitalhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: