Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013

Γλιτώστε χρήμα και χρόνο, αλλά κερδίστε υγεία!

Σύντομα διαστήματα έντονης άσκησης, που διαρκούν λιγότερο από 10 λεπτά, μπορούν να προσφέρουν τα ίδια οφέλη για την υγεία όπως θα έκαναν και οι πολύωρες εξορμήσεις στα γυμναστήρια.

Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι ακόμα και το περπάτημα έως τη στάση του λεωφορείου ή το καθάρισμα του σπιτιού, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, αλλά κυρίως στη μείωση της χοληστερόλης του αίματος. Παράλληλα, δραστηριότητες σαν το κούρεμα του γκαζόν ή ακόμα και το ψάρεμα, αποτελούν καλές μορφές άσκησης ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος των καρδιακών παθήσεων.

Μια μελέτη Πανεπιστημίου της Βοστόνης διαπίστωσε ότι, εφόσον αυτά τα δέκα λεπτά έντονης σωματικής ενασχόλησης με κάτι λαμβάνουν χώρα κάθε ημέρα, είναι βέβαιο πως θα παρατηρηθεί διαφορά και στην υγεία. Είναι σαφές πως, οποιαδήποτε μορφή άσκησης, είναι προτιμότερη από το τίποτα, ενώ αν κανείς κάνει μικρές παρεμβάσεις, μπορεί να έχει σημαντικά και μεγάλα αποτελέσματα.

Οι επιστήμονες στην έρευνά τους συνέδεσαν ανιχνευτές κίνησης σε 2109 άτομα, με μέσο όρο ηλικίας τα 47 έτη. Οι περισσότεροι από τους μισούς ήταν υπέρβαροι. Οι αισθητήρες αυτοί επέτρεψαν στους μελετητές να παρακολουθούν όλες τις δραστηριότητες των ανθρώπων αυτών και να μην εμπλακούν σε ερωτηματολόγια σχετικά με τις γυμναστικές τους συνήθειες, που το πιο πιθανό θα ήταν να μην είιναι πλήρη.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως, σε σύγκριση με εκείνους που δεν ασκούνταν αρκετά, εκείνοι που το έπρατταν, ζύγιζαν λιγότερο, είχαν μικρότερο Δείκτη Μάζας Σώματος, αλλά παράλληλα παρουσίαζαν και χαμηλότερη χοληστερόλη. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι, η άσκηση είχε σημαντικότερη επίδραση σε κινδύνους για το καρδιαγγειακό στις γυναίκες από ότι στους άνδρες. Παρόλα αυτά, το σημαντικότερο είναι πως, ακόμα και τα άτομα που δεν έκαναν πάνω από 10 λεπτά άσκηση, είχαν τα ίδια ακριβώς οφέλη με εκείνα των ανθρώπων που γυμνάζονταν για πολύ περισσότερο χρόνο!

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι, τα  ευρήματα μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο ή αρκετή ενέργεια για να ασκηθούν πολλές ώρες μετά από μια κοπιαστική ημέρα στη δουλειά ή το σπίτι.

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που δόθηκαν, οι ενήλικες θα πρέπει να συγκεντρώνουν εβδομαδιαίως 2 ½ ώρες μέτριας άσκησης, όπως είναι το γρήγορο περπάτημα, ή 75 λεπτά υψηλής έντασης άσκησης, σαν το κολύμπι.

Ο επικεφαλής της έρευνας σημείωσε: «Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό εύρημα, δεδομένου του καθιστικού τρόπου ζωής που κάνουμε όλοι. Είναι επιβεβλημένο κατά κάποιο τρόπο να γίνουν όλοι πιο δραστήριοι. Το να πηγαίνει κανείς στο γυμναστήριο δεν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να κάνει για την υγεία του. Απλά πράγματα, όπως το ανέβασμα μιας σκάλας με τα πόδια και η μετακίνηση με λεωφορείο, αποτελούν μορφές άσκησης».

Πηγή: www.capitalhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: