Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012

9 γεύματα την ημέρα μειώνουν και τη χοληστερόλη

Μέχρι σήμερα όλοι γνώριζαν ότι, τρία γεύματα την ημέρα ήταν όσα έπρεπε να καταναλώσει κανείς για να έχει καλή υγεία, αν και στο παρελθόν είχαν υπάρξει αρκετές συζητήσεις για τον αριθμό των γευμάτων που βοηθούν να διατηρηθούν τα επίπεδα σακχάρου του αίματος σε καλά επίπεδα.

Όμως οι νέες έρευνες έρχονται να πουν πως, η συχνή αλλά λίγη κατανάλωση τροφής, είναι πιο υγιεινή για τον ανθρώπινο οργανισμό και πως θα έπρεπε κανονικά να ακολουθείται διατροφή εννέα γευμάτων κάθε μέρα.

Μια τέτοια διατροφική συνήθεια βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, αλλά και της χοληστερόλης, ενώ ακόμα προάγει και τη μείωση του βάρους σώματος. «Το να διασπά κανείς την ποσότητα φαγητού που τρώει καθημερινά σε πολλά και μικρά γεύματα, έχει σημαντικά μεταβολικά οφέλη», αναφέρει σε συνέντευξή της η Δρ Susan Jebb, επικεφαλής στο Medical Research Council's Human Nutrition Research Unit.

Έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στην οποία έλαβαν μέρος πάνω από 2000 άτομα, έδειξε ότι εκείνα που έτρωγαν πέντε φορές την ημέρα, είχαν 32,6% λιγότερες πιθανότητες να έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, σε σχέση με εκείνα που κατανάλωναν λιγότερα γεύματα αλλά με τις ίδιες θερμίδες.

Οι ερευνητές ετοιμάζουν τώρα νέα μελέτη στην οποία θα εξετάσουν πολλές παραμέτρους οι οποίες φαίνεται να επηρεάζονται από τα συχνά γεύματα, όπως είναι η αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα ινσουλίνης, η γλυκόζη του αίματος, καθώς και η χοληστερόλη, αλλά και γενικότερα τα λιπίδια.

Σύμφωνα με μια θεωρία, τα παραπάνω συμβαίνουν επειδή τα τακτικά γεύματα βοηθούν το σώμα να διατηρήσει σταθερό μεταβολισμό και να μην έχει μεγάλα «σκαμπανεβάσματα» μέσα στην ημέρα.

Ωστόσο, τα παραπάνω γεύματα δεν πρέπει να αποτελέσουν αιτία για μεγαλύτερη κατανάλωση τροφής. Αντιθέτως, θα πρέπει να περιοριστεί κανείς στην ποσότητα που τρώει καθημερινά, απλά θα πρέπει να τη μοιράσει.



Πηγή: www.capitalhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: